Bilbluff

Igår skulle jag äntligen få min bil fixad...Men på Pacific Honda hade de absolut ingen tid för mig, trots att jag hade bokat nästan en vecka i förväg :( Arg? ja...

Istället åkte jag till Carlsbad för att provköra denna:



En Mazda RX-8, dock helt fel utrustad..automat och "lilla" motorn på 192hk... usch :P

Igentligen skulle jag bara dit för att få min bil värderad, men när den endå stod där så... :)

Innan provkörningen sade försäljaren att det var en annan snubbe som ville ha den här, men som höll på att få sin credit approved, så det fanns en stor risk att bilen var såld före lunch...haha säkert! (de ringde idag och sade att de kunde tänka sig att gå ner mer i pris på bilen och ge mer för min bil...så den snubben fanns nog aldrig...)

Vi stack i alla fall iväg och körde en sväng, riktigt rolig var den, men lite trist med automat bara. Vi kom tillbaka efter 20 min och då hade de värderat min bil klart. "I'm sorry but the people that sold you your car screwed you" jahop tänkte jag, där ser man... Jag började genast tänka på vad för hemskheter de kunde ha hittat i motor och växellåda....Sen sköt han ett papper över över bordet. "I know you bought it for more than this, but this is our offer" på pappret stod det 1500$...dvs sjukt mycket mindre än vad jag gav för den....Sen helt utan att ens ha diskuterat priset fick jag ett "how would you like to pay?" haha, my ass! Jag hade minsann inte en tanke på att köpa bilen! Men jag körde på :) Efter en stunds förhandlade var min bil plötsligt värd 3000$ och efter en stund till 4000$ och efter en kvart var den värd 5000$ :D haha svin! Det var uppenbarligen inte de jag köpte bilen av som blåste mig, utan det var ju den här nissen som gjorde sitt bästa för att lura av mig bilen till ett otroligt för lågt pris!

Tillsist kunde han inte gå ner mer i pris, då hade min bil plötsligt blivit värd 5500$ och Mazdan hade blivit 1000$ billigare, det var en rätt bra deal, men jag kommer aldrig i mitt liv sätta foten inne hos dom! haha! Sen innan jag gick fick jag papper på min bils värdering...5700$... svart på vitt hade de kommit fram till att min bil var värd 5700$ och de försökte få mig att ge bort den för 1500$... Sen fick jag höra från en annan försäljare "your car is in mint condition, sell it on craigslist (typ som blocket) and make a fortune"

För att summera: Bilförsäljare är djur

Men jag hade skitkul och fick köra en RX-8 :D haha! ägda!


/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0