ILS

Äntligen fick jag flyga! Vädret visade sig från sin snälla sida idag och gav strålande solsken och 30 grader, utan att ge upphov till någon obehaglig åska :)

Idag var första passet med Calle, min nya lärare. På schemat stod ILS approacher. Vi hann göra två ILS'er, en till Palmomar, som ligger vid Carlsbad en bit upp längs kusten, och sedan en på Montgomery, grannfältet. Radiosnacket gick över förväntan och flygningen som helhet riktigt bra, det enda som var lite rostigt var mina Nav-setups, det tog för lång tid att få till alla frekvenser, ATIS'ar och briefingar. Men det ska jag nog allt se till att fixa till, jag har ju stage-check på lördag :P så det är snabba ryck nu helt plötsligt :)

Dagen började för övrigt med sång! :) Patrik fyllde 21år och fick därför vakna till "ja må han leva" :) Av mig och Fredrik fick han ett presentkort på västkustens största skytte-anläggning, P2K. Jag var där igår och köpte presentkortet och blev då försäkrad om att det inte var någon fara att vi inte var medborgare och inte hade emerikanska körkort (vilket det stod som krav på hemsidan...) Den enda begränsningen var: "you guys have passports right? then you can shoot anything as long as its not armour piercing..." Dvs vi fick skjuta vad vi ville bara vi inte sköt någonting pansarbrytande :P Trevliga var dom iaf :)



Notera de fastklistrade tomhylsorna på kuvertet :) Igår hade de tyvärr inga " .50 cal rounds" för ingen av de stora grabbarna hade varit där :P .50 är den största tillåtna kalibern för vapen i USA, en sådan tomhylsa är 2cm bred och 10cm lång! :) Patrik fick nöja sig med en tomhylsa från ett hagelgevär och ett Nato-standard gevär (.223 cal)  :)

På kvällen blev det invigning av gasgrillen ute på tomten och tårta :D



Imorrn blir det lite simulator :)

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0