Football



Go Chargers!

Dagarna som gått har bjudit på minst sagt varierat väder, sol och 25 grader ena stunden och sen regn, dimma och 15 grader... Det senare när jag ska flyga såklart... :P Tack och lov har jag kunnat flyga simulatorn då vädret har svikt mig! Nu saknar jag bara 9h tills jag kan flyga upp, chansen att hinna flyga upp innan jul finns fortfarande kvar :)

För någon vecka sedan var jag och P nere på stranden och kollade på en lägenhet, igår lämnade vi in våra applications, det är vi (jag, P och F) och en annan som tävlar om lägenheten... Imorgon ska vi få reda på vem som blir tillfrågad först, ska bli spännande att se om hon "vågar" välja oss :P

Det vore skönt att flytta från El Cajon där vi bor... Idag hände en lustig sak, någon hade satt ett tugummi över titt-hålet på min dörr... Detta leder till frågan: Ville någon att jag skulle öppna dörren utan att veta vem som (beväpnad?) stod utanför? Eller vad det någon grinig försäljare som ville jävlas?? - Jag hoppas på det senare...

Idag har för övrigt varit en sjukt bra dag :) Jag och Christian (svensk flyglärare) åkte och kollade på Football! San Diego "Chargers" mot Atlanta "Falcons". (P och F bangade ur)  Det lilla man sett av amerikansk fotboll på tv är kanske några tacklingar...eller folk som ligger i en stor klunga ... Det ser inte speciellt spännande ut...alls.. Men när stadion är fylld av 79.000 galna, hysteriska, skrikande (fulla?) Amerikaner kan man inte annat än få gåshud! WOW! Vilket jäkla drag!! Jag har aldrig varit med om något liknande! :) Själva matchen var också riktigt rolig! (synd bara att chargers förlorade)



/Andreas

Kommentarer
Postat av: Emma

För det första ska du inte komma här med skiftande väder, här va de några cm snö utanför fönstret när man vaknade!! För det andra funderade ja lite på när du är i Uppsala? Iom att de inte blev ngt oktoberfestande för din del...

2008-12-04 @ 21:57:34
Postat av: Andreas

Haha, ok, ni kanske har lite sämre väder :P Idag har jag för övrigt gjort 7 varvs spinn i en C152... det du! :P



Jag kommer hem den 21:a dec :) Skulle du med till Malmö lr?



Kram!

2008-12-05 @ 03:26:54
URL: http://andreaseas.blogg.se/
Postat av: boo

Har du dött nu igen eller? Jag tkr ju det är ganska trevligt att komma ni här o kolla vad du håller på med. Mera inlägg! Här är snön borta, men julstämningen finns kvar, iaf i 6F :D Märks det att det är jul i staterna än då?

2008-12-09 @ 13:35:46
Postat av: Andreas

Nejdå, jag är inte död :P Har haft lite att göra bara :) Inlägg kommer senare idag (imorrn för Sverige) Har snön smällt? Men det ska ju vara snö när jag är hemma!



Här är det ingen vidare julstämning, alla har julbelysning men det blir inte riktigt samma sak när solen skiner och det är +20 :)



Kram!

2008-12-09 @ 18:43:49
URL: http://andreaseas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0