Kamp mot klockan


Sedan jag skrev mitt senaste inlägg har jag hunnit med massor med saker. Efter helgen passade jag och F på att hämta en massa möbler hos en av våra Kineser, (Yang) som tröttnat på allt oväsen här i El Cajon och flyttar därför upp på ett berg(!) med en kompis. Han ville inte ha kvar några av de gamla möblerna så vi fick gå och hämta soffa, tv, tv-möbel, bord mm. Perfekt! Problemet med soffan var bara att den stod på ovanvåningen och var supertung... F är rätt stor och stark, jag därimot :P inte. Efter att vi hade baxat ner den till marknivån kom vi på att om den ska stå hos mig (vilket vi först hade tänkt) skulle vi behöva göra samma sak en gång till, fast uppför! Vi tog därför ett nytt beslut...hehe

Medan vi pressade in soffan hos P&F stack några grannar ut huvudena och frågade om vi ville köpa en till soffa. Vi tackade nej men fick istället ett gäng bord gratis :) Det visade sig att grannen hade bott i Göteborg(!)  Efter att ha burit, svurit och svettats satt vi äntligen i vår aldeles egna soffa kollandes på en avstängd tv :)

På flygfronten har det gått framåt, jag är klar för stagecheck i både RG'n och Duchess'en. Jag och Martin (min lärare) gjorde upp en plan där jag skulle göra alla stagecheckarna och uppflygningarna på en vecka... men nu är det tisdag kväll och jag har bara hunnit den muntliga delen på min första stagecheck! Jag är övertygad om att jag hinner flyga upp i RG'n, frågan är bara om jag hinner flyga upp i Duchess. Det kommer bli tight för jag åker hem till Sverige den 20:e! :)

Jag brände också av mina sista mörkertimmar, jag och F hoppade in i N9394D och tog en riktigt fin sightseeing-tur över centrala San Diego, efter det tog vi ett IFR clearance och så flög jag LOC-approachen in till Gillespie från högersätet! Det var lite knepigt, man kollar på alla instrument från en så konstig vinkel... Men det gick ganska bra trots allt. Efter att vi kommit ner till fältet stannade vi i varvet tills vi hade kommit upp i 1,8 timmar vilket var det jag saknade.


Det är svårt att ta bilder på natten...

Helgen spenderade jag nergrävd i böcker, nya regler har kommit ut så jag blev tvungen att "preparera" min nya regelbok med understrykningspenna och tabbar. Efter ungefär 5 timmar var jag klar, och det gav resultat kan jag säga! På stagechecken i måndags var jag über-bra just på regelfrågorna! Förrutom regler pluggade jag förståss en massa på systemen mm. Det finns hur mycket som helst att grotta ner sig i!


Tabbar på alla sidor i flera lager :)

Jag hoppas att jag kan flyga upp för CPL den här veckan, men om man slänger in lite dåligt väder och dåligt schema är det snarare mer realistiskt att jag flyger upp för CPL nästa vecka och inte hinner med två-motor delen :(

Hur det än blir ser jag i alla fall fram emot att få komma hem en stund! Det ska bli så kul!

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha ja sysslolös verkar du ju inte vara iaf, har du inte några planer för nyår så hör av dej, arvidsjaurare invaderar nämligen uppsala under aftonen så en västeråsare ska vi nog kunna klara av:P // Oscar

2008-12-10 @ 22:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0