DVD, igen


Det blev ingen flygning idag, så morgonen ägnades åt prepware, dvs FAA frågebanken som innehåller alla frågor som kan dyka upp på deras prov. Det gick helt ok, jag har satt upp som mål att skriva "luftis proven" nästa fredag, vilket inte känns helt omöjligt.

Första lektionen började altså klockan 15:00, tyvärr hade jag varit duktig och kollat igenom Jeppesen DVD'n om IFR-flygning, för hela lektionen idag ägnades åt att kolla på just den   :( lite segt, men nu hade jag i alla fall chansen att fånga upp sånt jag kunde ha missat första gången jag kollade.

Under en liten rast från DVD tittandet fick vi lite fler flygsaker :)



Efter att ha dissikerat den så kallade Gats-Jar'en (dräneringskoppen) och monterat Cessna stickan istället för Pa-28 skruven, "pimpade" jag den och min mätsticka med mitt namn och förkortning (som för övrigt är erk), så nu är det ingen tvekan om vems mätsticka och dräneringskopp det är! :)



Fin utsikt från klassrummet hade vi :) en Gulfstream G5...vill ha! ;)

Efter lite mer än 2 timmars tittande åkte vi tre i våra tre bilar till In-n-out, en snabbmatskedja (hjälp vad amerikanska vi har blivit!). Där åt vi varsinna hamburgare. Vad sägs om en supergod stor hamburgare och en stor cola för under 30sek ? billigt!

F och P har blivit inplanerade för flygning imorrn, inte jag :( men jag ska vara med på simulatorgenomgången i alla fall.... Men jag hoppas och tror att det blir flygning på onsdag!

/Andreas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0