Fullt upp på västkusten

Nu har det gått aldeles för länge! Dax att blogga!

Jag och min kära familj har spenderade de senaste dagarna i bilen och nere på stan. Först kan jag berätta lite om vår lilla roadtrip. Vi började dagen vid La Jolla (uttalas la hoya) och åt en helt otroligt god frukost bestående av blåbärspannkakor :)



Efter frukost tog vi oss vidare till en strand dit alla sälar kommer för att....ta det lugnt och se lata ut :)



Vi fortsatte vidare förbi oceanside till Torrey Pines, golfbanan där årets US.Open hölls (Tiger Woods vann btw) Därefter fortsatte vi in mot bergen. Vi åkte bla till Julian, en stad som är känd för sina äppelpajer, plus att det finns en VOR som heter Julian (JLI) som jag brukar flyga på, så det var extra kul :)


Yey :)

Sen åkte vi vidare längs serpentinvägarna upp i bergen. Som högst kom man till ca 5000 fot vid Cujamaca peak. Vilket också är ett landmärke för flygning, fast denna gången för VFR.



I förgrunden syns brända träd från förra årets stora skogsbrand som härjade i flera veckor. 1000-tals hem brändes till grunden. På flygskolan märkte man också av branden, flygplansflottan gömdes under ett flera centimeter tjockt lager av aska!

Efter vår roadtrip spenderade vi en dag shoppandes och en dag sightseeande, mer om det senare!

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0