Ny CTR


Det blev ingen flygning för någon av oss idag, Lars vår lärare var inte frisk nog. Altså började vi inte förrens klockan 15:00. Lektionen vi skulle ha idag var bara intro till hur simulatorn fungerar och så fick vi ut våra nya fina CTR'er (complete training record) nu kommer våra lärare faktiskt skriva kommentarer och betyg direkt i pärmarna som på den gamla goda tiden! Innan PRS'en (production reporting system) kom och förstörde allt vad debriefing hette!




Say "cheese" ;)

Simulatorerna står på "south campus" dvs den lite mindre fina delen av skolan, känslan i lokalerna är lite vilda västern, gammal träbyggnad mitt ute i öknen... dessutom var det helt tomt där inne, inte en möbel eller pryl så långt ögat nådde...lite spöklik känsla nästan ;) "North campus" är raka motsatsen med nya fräscha lokaler, marmorgolv, bizjettar och luftkonditionering...

Efter att ha skrivit på lite papper och fått en liten genomgång på simulatorn åkte vi hem och softade en stund. När jag gick upp för min trappa fick jag syn på något i ögonvrån...hm...kan det vara...wow! Det var en kollibri :) den stog stilla i luften och pickade lite på en gren vid mitt träd, det var inte bara en utan tre fyra stycken :) jag har aldrig sett någon på riktigt förut och rusade in efter kameran, men de hann iväg :( Men jag ska försöka fånga en på bild sen!

Jag har konverterat till den mörka sidan...jag har börjat använda min Jeppesen-väska :) Flygnörd! :)



Men idag var det inte bara jag som hade "handväskan" P ¨började använda sin idag, och det är nog bara en tidsfråga innan den motvillige F också börjar använda sin ;)

Idag fick jag mitt nya fina bankkort också. Det temporära man fck först hade inte ens mitt namn på sig utan det stod bara Preffered Customer :) Lite konstigt att dom accepterade det... Men nu har jag mitt riktiga så nu är det dax att börja shoppa som en galning :).....not



Nu är det dags för lite lax-sallad, men vi hörs imorrn :)

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Emma

Dialekten kommer tillbaka, dock betyder det mest att jag mer och mer inser vilken sjukt ful brytning jag har mellan västgötska å nån slags stockholmska =/ Har en känsla att de finns ganska mycket snyggare handväskor over there, inhandla en sådan i stället vet ja! Just nu sörjer jag mest att det inte blir nåt air race, men jag och emelie beger oss till Den Stora Staden på fredag och tänkte insupa lite av dess atmosfär. Försöka picknicka med Sissela Gleeson Natalie och kanske Claes och Karin :) Hoppas att du har de bra och får flyga snart!!

2008-07-02 @ 22:00:26
Postat av: Patrik

Jag har faktiskt bara stoppat saker i den, inte använt den. Ska ta ur sakerna igen när man blir uthängd så på bloggen :(

2008-07-03 @ 06:49:28
Postat av: Andreas

Haha, Patrik! Ljug inte! Du hade ju saker i den OCH tog med den till skolan, altså har du använt den, du har setts offentligt med den, Busted!



Emma, så farlig är väl inte din dialekt! Stockholmsk är den iaf inte ;) den är Hässlösk, dvs din dialek förminskas och dras åt det stabila rikssvenska hållet :) mycket tack vare mig ;) Men du får ha det så mysigt i huvudstaden! Hälsa alla från mig! Kram!

2008-07-03 @ 06:57:29
URL: http://andreaseas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0