Simmning

Den här gången fick jag flyga simulatorn som faktiskt har en fungerade trim :) Men det blev inte lättare för det...Idag övade vi på partial panel (dvs att vissa instrument inte fungerar). Min lärare gjorde så att horisontgyrot helt plötsligt frös i wings-level, jag såg att planet började sjunka lite och började dra spaken åt mig...hm...varför händer inget?...får dra lite till... sen: whooosh! Vsi'n visar ett stig på 2000'/min och farten närmar sig stall...aha! horisontgyrot funkar inte! :) oups... hehe.... Resten av passet gick bra och mina timed turns gick över förväntan, huvudräkning brukar inte vara min grej..

Efter passet fyllde jag i loggboken, det gjorde jag inte efter förra sim-paset, så nu hade jag 2,1 timmar synthetic flight training att fylla i, det känndes lite skumt att logga Elite-simulator i loggboken ;)

Imorrn blir det flygning på riktigt, efter en lagom lång sovmorgon såklart :)

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0