Simskola

Idag flög jag mitt första simulatorpass. Här använder man elite-simulatorer, dvs sånna vi har lekt med sedan 2:an i Västerås och som vi alltid tyckt har varit sämst...


Nu skulle jag altså ha en seriös lektion i just en sådan... Men det gick över förväntan, scanningen och procedurerna är ju som på riktigt och jag är nöjd med min prestation :) Det enda som var mindre bra var trimmen i "flygplanet", den gick bara åt ett håll, så jag fick säga till min lärare när han skulle trimma åt andra hållet, manuellt, med musen.


Jag kommer flyga simulatorn ungefär 6 timmar och det finns vissa fördelar med det hela, när man flyger ritas ett sträck över hur man har flugit på en karta och man ser direkt vart man har åkt och hur bra man hållit sig till procedurerna och flygvägarna. Sen är ju en timme i simulatorn lite billigare än en timme på riktigt ;)


/Andreas


Kommentarer
Postat av: Emma

skönt att du har fått flyga lite, ja e rätt taggad på att komma tillbaka till hässlö och börja igen :) Du behöver dock korrigera en liten grej här nu va. Elite.simulator har ja ingen jla aning om va de är och har absolut inte lekt med sen i höstas... Ibland blir du lite väl nördig hrmpf... hoppas familjen har de skoj när dom hälsar på! :)

2008-07-15 @ 21:09:10
Postat av: Andreas

Haha! Ojoj... där ser man...ointresse kallas det ;)Men snälla, säg att du nån gång iaf har sett dörren till simulatorrummet på flygskolan! När man går i hangaren från klassrummet till utgången passerar man ju en dörr innan utgången... kolla in där nån gång ;)



Men flyg nu då! Varför vänta till efter sommaren? ;) Stick dit nu och flyg lite, om du tar med dig några till kanske ni kan flyga in er på RG'n! Men då får ni nog vara 4-5st, men det kan ju vara värt ett försök!



Kram!

2008-07-16 @ 09:28:59
URL: http://andreaseas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0