Sovmorgon

Ännu en dag på marken :( och imorrn firas tydligen någon slags lokal helgdag, skumt, vem har hört talas om 4:e juli? är det stort eller? 17 maj har man ju hört talas om... ;) Förhoppningarna på fyrverkerier imorrn är stora, jag missade ju fyrverkeriet på första advent i Uppsala och på nyår var det mer inbördeskrig än organiserat fyrverkeri... Så jag känner mig lite hungrig på höga smällar och vackert ljus :)

Jag hade sovmorgon i morse, så jag låg och drog mig till klockan blev 10 nån gång, men då var det svårt att få någon ro. Utanför mitt fönster pågår någon form av markarbete, ett gäng killar i sombrero (sant!) står och hugger, gräver och för en massa annat oväsen, hur ska man då få sin skönhetssömn?? ;)

Idag hade vi briefing på IFR-flygning. Vi gick igenom VOR- intercept, VOR-hold, DME-arc och lite annat smått och gott. P och F ska börja flyga på lördag, jag börjar snart jag också, nån gång under nästa vecka bör jag komma igång.

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0