Stranden


Ingen flygning idag heller :( så jag och F, som inte heller hade något annat inplanerat, var så illa tvugna att ta oss ner till stranden ;) Vi hoppade altså in i min Firebird och tog oss ner till stranden efter att ha softat fram till lunch.


 


Vi gick längs stranden på Mission Beach och valde efter en stund en lugn plats nere på sanden. Det var ilte mulet men det var ändå varmt och skönt. Vågorna var 1-1,5 meter höga och det var ganska varmt i vattnet, en liten boogieboard (mag-surfbräda) hade inte skadat :) vågorna var riktigt häftiga :) Efter att ha badat en stund förökte jag sola bort min bonn-bränna, men det lär tag ett tag innan den är helt borta dock... :( F läste på FAA-reglerna medan jag läste i en biltidning :) det gäller ju att prioritera ;) När vi tröttnade på att ligga och slappa till ljudet av vågorna :) gick vi på en liten promenad längs stranden, det finns många fina hus och affärer att vila ögonen på.





När klockan närmade sig fem började vi leta efter ett lämpligt matställe, efter en stund hittade vi ett ställe som hette "Fat boy Pizza" vilket lät jättebra :) Pizzorna var 40% deg 50% ost och 10% valfritt pålägg... Men det var rätt gott, man blev i alla fall riktigt mätt!

Efter pizzan tog vi oss hem till öknen igen, där väntar tekniskt prov på C172SP :)

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0