Car pride ;)

Idag ägnades morgonen åt AIM delen av FAR/AIM, dvs den förklarande delen av lagboken. Pluggandet har verkligen kommit igång och det ska bli spännade och se vad lektionerna i veckan har att ge. Men mest av allt längtar jag till flygningen! Nån gång i slutet av nästa vecka eller efter nästa helg bör vi komma igång, annars kommer det bli svårt att hinna. Tanken är ju att min Instrument rating ska vara klar om 6-8 veckor :)

Efter lunch åkte jag och F till en bilhandlare i Hillcrest, F hade fått span på en Mustang cab. Vi åkte dit i min Firebird, så vi var där på nolltid ;) När vi åkte igenom Hillcrest området såg vi inte det vanliga nedgångna mexarområdet vi hade förväntat oss, utan rena fina gator och nya stora höghus, allt hade dock en lite Miami Vice känsla över sig, typ 80-tal. Och allt skummare blev det när vi såg att alla affärer var lite...annorlunda... eller vad sägs som en affär som heter "Crazy about the boys" som bara hade herr-kläder, dessutom hade alla affärer pride-flaggor i fönstren. våra misstankar bekräftades sen när vi såg människorna....de var öhm....dom höll hand....män altså... haha, om ni hade sett våra ansiktsuttryck när vi fattade vilket typ av område vi var i hade ni dött av skratt :) förvåningen var total!

Efter en stunds letande hittade vi till bilhandlaren, mitt inne på gårdsplanen stod den, en grön Ford Mustang GT Convertible 4,6 V8 :) Vi kollade att bilen var i bra skick, provade all el och att caben funkade och en massa andra saker. Sen bad vi om en provtur, vi hade ingen försäkring och ingen registreringsskylt så Alex, försäljaren körde först ut bilen till ett lite lugnare område, där det inte finns så många poliser. Sen körde både jag och F, bilen kändes kalasbra! Sen stängde vi Caben och ville prova att köra motorväg bara för att höra ljudnivån. Största delen av all körning här sker ju just på motorvägen, så den får inte vara för högljud. Innan vi åkte ut skruvade Alex dit sin dealer-skylt, så nu var vi lagliga, och vi tvingade honom att köra. F frågade om bensinen skulle räcka för den lilla provturen, Alex skämtade och sade att ni är väl starka och orkar putta?? :) Vi hann ca 400 meter in på motorvägen innan bilen började rycka och vibrera, bensinen var slut! Vi körde verkligen på ångorna och det var ett mirakel att vi klarade sista backen upp till den lokala bensinmacken! Alex klev ur, torkade svetten och tankade i någon gallon...unisont pustade vi ut... :)

Vi åkte tillbaka till affären och F sade, "Do you take Visa?" Och visst gjorde han det:



Väl hemma lagade jag middag, det blev korvgryta :) Sen stack jag och F iväg på en liten cruising tur :) 



Här står jag vid min Firebird och ser lite avundsjuk ut ;) 
(men med mina 2 cylindrar mindre och nästan en liters mindre cylindervolym ligger jag nog bättre till bensinmässigt!)

I solnedgången njöt vi av den fortfarande 28 gradiga kvällsluften i F's första egna bil :)

Jag återkommer imorrn efter en fullspäckad dag i skolan!

/Andreas


Kommentarer
Postat av: Jojjo

:) Jag tycker nog faktiskt att din firebird är snyggare... iaf på bild!

Jag har jobbat 5.30-9.30 idag jag ska tillbaka ikväll sen och jobba 18-22 :P

C ya soon!

Pöss!

2008-06-23 @ 11:19:57
Postat av: LNI

Fan vad kul att ni verkar ha det bra. Men det hårda verkar ju inte riktigt ha kommit igång men motivationen verkar det inte vara nåt fel på. Jag får nöja med Liseberg denna sommaren men det är inte tokigt det heller. ;)

Ha det gött o hälsa F och P. Puss

2008-06-23 @ 17:54:27
Postat av: LNI

2008-06-23 @ 17:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0