Dag två på skolan


Precis som igår började vi klockan 10. När vi hoppade in i bilen på morgonen var det redan ca 25 grader varmt! Idag fick vi först en rundvandring på skolans lokaler. Därefter gick chefspiloten igenom våra program och frågade lite om hur mycket flygtid vi hade. Kravet för att flyga upp för ett CPL i USA är nämligen 250 timmar(!), dom andra har ju redan mer än så och när han frågade hur många timmar jag har sade han: "Oh, you are gonna be a bit more of a challenge" :) Men lite senare sa han att det kunde vara lite av en fördel för mig då jag kanske har lite lättare att vänja mig vid högersätet :) Jag kommer ta stora delar av IR, CPL och ME från högersätet! CPL helt från högersätet :)

Lunchen avnjöts på Jack in the box tillsammans med de nya eleverna. Jag har ätit där två gånger nu och dom två burgarna är dom två godaste jag någonsinn ätit!!

Efter lunch fixade vi med våra TSA-fingerprint saker, vilket inte bara tog sin lilla stund, utan också kostade 100$ :( ALLT! kostar pengar, och nästan allt kräver en deposit :(

Efter skolans slut gick vi mot bilen, temperaturen hade vid det här laget stigit till ca 30-35 grader, och vindpustarna från öknen var ännu varmare! Bilen stod dessutom i solen hela dagen så ni kan gissa om det var varmt i den!

Efter att ha softat ett tag åkte jag och F till Guitar center för att kolla på någon bra billig akustisk gitarr. Det tog ca 15 minuter att åka dit under guidning av Nancy (min gps...) Vi gick in i affären och möttes av säkert 2000 gitarrer längs med väggarna! Mängden gitarrer var överväldigande men framförallt var ljudet i butiken plågsamt högt, överallt satt amerikaner i 25-30 års åldern och spelade så högt och så våldsamt att man inte ens kunde höra sina egna tankar... det var helt enkelt för mycket.... vi hittade inte riktigt det vi  sökte och gick något omtumlade från affären...vi bör nog göra lite mer research innan nästa besök...


Efter att ha varit på Guitar center styrde vi forden västerut, mot vattnet, och efter en stund kom vi .....helt fel...


Vi råkade komma in på Sae Worlds parkering.... :) Vi fick dock vägbeskrivning så att vi kunde åka ut igen :)



Efter vår lilla fadäs hittade vi faktiskt havet, eller a, vattnet iaf ( vi var innan för en liten halvö), om vi var taggade på att flytta ut till havet tidigare så blev vi inte mindre taggade av det vi såg :)



När vi kom tillbaka var det dags för att handla mat. Vi gick ner till affären och på vägen hittade jag ett super-duper-stort barr!! :) ...  ok lite nyhetstorka... ;)



Jag återkommer med mer matnyttig info om my life on the westcoast imorrn :)

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0