DVD, meterologi och dålig sikt


Idag trodde vi att vi började klockan 8, det gjorde vi inte, vi började klockan två... Så istället för att slösa bort dagen kollade jag på instrument flying, en DVD av Jeppesen. Den handlar helt enkelt om instrumentflygning och procedurer. Aldeles för mycket på självklara saker och sen sjukt lite på det svåra...inte bra!  Jag hade iaf roligare än F och P som satt och skrev låtsatsprov på datorerna inför deras prov på fredag



Jag hade så här kul:



Det var lite segt att sitta och kolla i 3 timmar...

Sen när det närmade sig lunch åkte vi till den lokala pilotshoppen och inhandlade pärmar till approach-platearna vi fick idag :)

Sen åt vi lunch på en liten restaurang utanför flygplatsen, dom hade jättegod köttfärssås med spaggetti :)

Efter lunch hade vi meterologi, eller, vi lärde oss hur man tolkar de olika vädertjänsterna som finns här. Det finns lätt tre gånger så många vädertjänster här! Och en del är konstigare än andra...

En kul sak vi lärde oss idag var att om det är ett dollartecken ($) efter en METAR, så betyder det att den väderstationen behöver service :D haha!

Efter lektionen åkte jag baksits igen, flyga själv ska jag inte göra förrens på fredag :)



Sikten idag var...inte bra! Men det var kul endå :)

Imorrgon har jag inga lektioner, så då ska jag äntligen bygga klart min säng och städa lite! Jag har ju inte haft någon tid alls! Eftermiddagen får ägnas åt pluggande...

Men nu ska jag gå och sova :)

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0