Groundschool, baksists och middag vid stranden


Dagen började klockan 8, vi hade fortfarande en hel del kvar i FAR/AIM. Meningen var att vi skulle vara klara med den redan igår, men det visade sig att det skulle krävas två dagars lektioner för att plöja igenom de viktiga kapitlen. Så imorrn blir det meterologi för fulla muggar!

Jag pratade lite med Lars, vår lärare och vi kom fram till att det nog är bra om jag går klart groundschool innan jag skriver slutproven... Så jag väntar någon vecka till med proven.

Efter lektionen åkte jag och F till Midas autoservice och kollade upp varför hans nya Mustang vibrerade så mycket. De fixade en wheel balancing och vips så var problemet löst. Dock hittade dom en massa fel, insuget läckte kylarvätska, batteriet var gammalt och däcken var för slitna :( så totlat kommer det gå på 1600$ :( Men det kan det vara värt, för bilen e ascool :)

Efter lunch åkte jag baksist på en Indisk elev. Direkt efter start fick vi syn på två F-18 i rote :) det var riktigt häftigt :) sen åkte vi längs kusten och sen in mot land längra norrut. Vi åkte till ett litet fält uppe på en plattå. Ramona. Där gjorde vi bedömningslandningar, och jag fick instruera för första gången :)




Sånna här vill jag ha!



Efter passet åkte jag och P, som hade suttit med prepware inför provet på fredag, hem i min bil, som fortfarande ör jättebra :)



När vi kom hem ringde vi en gammal bekant, Nicole som gick tekniker förförra året, med henne åkte vi sedan ner till Pacific beach och åt :)



Nu ska jag gå hem och sova, vi drar igång tidigt imorrgon med!

Vi hörs imorrn!

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej :) Vad ska du göra i dag? , Hoppas du får en bra dag iaf :)

2008-06-25 @ 08:19:36
URL: http://noppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0