Lastbil och IKEA-bord


Efter en välförtjänt sovmorgon tog jag min IFR procedures bok och satte mig med F nere vid poolen. Efter ett tag tröttnade vi på att sitta i skuggan av en palm aldeles vid vattenkanten, så vi tog oss till Target. Där köpte F hörlurar till datorn och lite andra livsnödvändigheter ;)

Jag gick hem och försökte få tag i Pacific Honda, som är skyldiga mig ett larm och en lampa. Efter att i 20 minuter ha försökt bli kopplad till service-avdelningen kom jag fram till en något förvirrad receptionist. Hon frågade vad jag hette i efternamn, och efter en stund sade hon "Eriksson, a Firebird right? oh...that can't be right..." Hon fattade inte riktigt att jag hade köpt en Pontiac från Californiens största Honda affär :) Efter ett tag fick jag numret till personen som var ansvarig för service, eller hans telefonsvarare... jag lämnade ett meddelande och hoppas att han ringer tillbaka nån gång i veckan :(

Sen åkte jag och F i konvoj till IKEA, matbord stod på inköpslistan. Efter att ha tittat ut ett barbord till F och P och ett "vanligt" bord till mig gick vi till tag själv lagret. Vi tog stolarna och kollade därefter på hur stora borden var. Vi blev lite avskräckta av storleken på paketen. Frågan var om dom skulle få plats i bilarna!

Barbordet fanns inte på lagret, det fick man hämta ut utanför kassan efter att man hade betalat. Vi gick med vårt kvitto till varuuthämtningen. Till vår fasa kom dom ut med ett symmetriskt paket.....hm... bordet skulle ju vara rektangulärt.... och visst, det var fel, vi hade fått ett runt bord! :(

Så vi gick direkt från uthämtningen till återlämningen...

Vi gick in i affären igen och hittade tt bord som var snyggare och billigare, så det var tur att vi fick fel :) Dock skulle det ta några dagar innan bordet var i lager, så det fick vänta. När vi skulle packa in i bilarna gjorde vi en trevlig upptäckt, mina baksäten går att fälla, så vipps förvandlades min opraktiska sportbil till en lastbil! :)





Visst e den fin :)

Sen var det dags att bygga! Stolarna och bordet gick snabbt att bygga och jag är väldigt nöjd med både utseende och funktion :)



Nu är det snart dags att stirrra lite på insidan av ögonlocken, men jag skriver mer imorrn :)

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Emma

skönt att allt funkar.. även om dendär bilen säkert också kommer gå sönder nångång! (man kan ju inte bara va optimist, right?) nej men de e gött mos att ni klarar er bra å äter å har diskmaskin och sådär, varför finns inte de i västerås? :( Har tillbringat helgen med mestadels fulla kompisar hemifrån och normal-fulla hässlömänniskor så ja har återfått lite av min ljuva dialekt, de e skönt! Du missade förresten när Olle sa att Kent var mycket bättre än han trodde och när Gleeson gick hem å la sej vid 19-tiden på kvällen, vaknade igen vid halv tre på morgonen och prompt ville gå å se Takida som skulle spelat vid åtta... Så går de när man dricker för mkt vodka, passa dej för det! ;)

2008-06-29 @ 19:37:08
Postat av: Andreas

Haha, jo jag kan tänka mig att dialekten smyger sig tillbaka när du kommer tillbaka ut på landsbygden ;) Bilen kommer gå sönder?? nope :) amerikansk kvalitet! Ha det så bra, kram!

2008-06-30 @ 06:54:52
URL: http://andreaseas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0