Serpentinvägar ftw!

Som vanligt missade vi lunch, eftersom första lektionen var inbokad klockan 11. Jag lämnade skolan vid tre, hungrig som ett djur! P och F stannade kvar, de skulle skriva sina prov... och det gick bra för dom båda! :) Jag kom hem och gjorde lite nudelsoppa, mums....eller mättande iaf. Sen drog jag igång datorn och fann till min förvåning att internet gick ganska snabbt! Jag förstod snart att det var för att grannens dörr stod öppen ;) Jag gick in på Google Maps och kollade lite på bergsvägarna i området, de såg riktigt kurviga och långa ut :)

Efter en stunds surfande åkte jag till den lokala macken, tankade fullt och åkte tillbaka hem. Bilen var "good to go", nu var det bara att bestämma vart jag skulle åka! Straxt innan klockan 4 matade jag in addressen till en golfklubb långt uppe i bergen, GPS'en påstod att det skulle ta 45 min dit, det lät som en lagom tur :)

Jag tog på mig brillorna, satte vattenflaskan i mugghållaren, satte igång radion och monterade GPS'en på vindrutan - Nu skulle det bli åka av :)



Landskapet var lika vackert att titta på som vägen var rolig att köra :) Ju längre bort från civilisationen jag kom, desto brantare blev backarna och skarpare blev svängarna. Jag har aldrig kört på en roligare väg! Någonsinn! :) Hastighetsbegränsningen var 50 MPH, men det kom man sällan upp i bland de tvära kurvorna(!) Det var nästan ingen trafik och vägen var i perfekt skick, jag lyssnade dessutom på San Diegos bästa radiokanal, KGB :) så det blev en mycket lyckad liten eftermiddags-roadtripp!



På många ställen var vägen riktigt smal, vallarna på sidorna kunda ibland vara helt otroligt branta, kanterna på bilden är inte ens i närheten av de mest extrema! Fartkänslan blev enorm genom dessa passager :)

På kvällen var det min tur att laga mat, det blev enchilladas :) dvs, tacos i ugn, ungefär, gott blev det i alla fall :)

Men nu ska jag gå och sova! Imorrgon blir det nog en liten tur till Pacific Honda, de ska fixa mitt larm och mitt ena framljus. Efter det blir det nog en hel del pluggande...

Hörs imorrn!

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Oskar

Coooooolt! När du kommer hem till Sverige tycker du nog inte att Digerhuvudvägen är så rolig.... /Oskar

2008-06-28 @ 14:08:44
Postat av: Andreas

Haha, nej precis, den kommer nog kännas platt, rak och kort! ;)

2008-06-28 @ 23:02:20
URL: http://andreaseas.blogg.se/
Postat av: Christopher

Ofta deras radiokanal heter KGB?! Coolt! :) Ytterligare ett skäl att flytta till San Diego, haha.

2008-07-09 @ 01:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0