Mystery car...

Efter en sen kväll med skype och msn, kombinerat med dammsugande av bilmarknaden vaknade jag konstigt nog utvilad. Efter en snabb dusch, som för övrigt e fett konstig, gick jag över till F och P. Vi slog oss ner och började kolla upp adresser till car dealers.


Såhär ser vår hyrbil ut :) vår kära Ford!

Vi började med att kolla in de lokala affärerna, men nästan inget hade öppet på söndagar. Vi matade in en adress i La Mesa där P hade fått span på en *****, tyvärr hade den affären också stängt så vi hoppade in i hyr-forden och begav oss till Kearny Mesa, där det kryllar av used car lots. Vi gick från den ena till den andra, men alla var lite utanför min satta buget på 4-5000$

MEN! Efter en halv dags letande kom vi fram till en Honda dealer, han hade ingen Honda inom min budget, men en inbytesbil av ett helt annat märke ;)


Pappersmängden var enorm!

Efter ca en halvtimmes prisförhandling och en noga inspektion, toppad med en provkörning av bilen fick jag ner priset från 8995$ till 5500$ :) Inte illa för att vara första gången, eller hur? ;)

Efter att ha varit hos Honda Pacific i ca 4 timmar var jag äntligen klar! Försäkrad, besiktigad, registrerad och betald :) Medan vi väntade på att finansavdelningen skulle göra sitt satt vi och kollade på US masters, så det gjorde inte så mycket att det drog ut på tiden ;)

Efter en vansinnesfärd hem fick jag mitt parkeringsbevis och ställde mig på min nya fina plats :)

Så nu kommer utmaningen: Vad har jag köpt för bil?









Efter mitt finfina inköp gick vi hem till P och F och chillade, P ringde på ***** annonsen och det visade sig att han skulle vara kvar efter stängning, altså kastade vi oss in i Forden och åkte dit. Väl där kikade vi på bilen, provade den, och Patrik slog till :)



Såhär ser baken på P´s bil ut :)



Nu har vi precis ätit, och nu snart ska vi åka och kolla var skolan ligger, så att vi slipper åka vilse imorrn ;)

/Andreas


Kommentarer
Postat av: atriple

Is it really a car corresponding to Swedish standards?

2008-06-16 @ 07:00:54
URL: http://heading270.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0