IKEA ftw!



Efter en skön natts sömn på min nyinköpta luftmadrass packade jag upp mina väskor. Min nya superfeta gerderob såg lite för tom ut, men hur mycket jag än öste in såg det lika tomt ut. Efter denna otroligt jobbiga insats ;) åt jag lite frukost, två lowfat youghurtar med jordgubbssmak.

Jag gick över till K7, Fredrik och Patriks lägenhet, Fredrik låg och sov (fast klockan var typ 11:00) medan Patrik låg och lekte med sin MacBook. Planen för dagen var att hyra en bil och sen åka till IKEA, planen gick i lås, men inte riktigt som vi hade tänkt oss.

Jag ringde Student Car rental, uthyrningen som skolan gav information om, dom tänkte stänga klockan ett, så det skulle bli sjukt tight att hinna. Och det gjorde vi inte heller, men taxi chauffören visste ett bra ställe aldeles i närheten, Dirt Cheap Car rental hette det, dom hade en Ford Taurus med ac och automat. Fredrik är den enda av oss över 21, så han fick äran att lotsa oss fram genom San Diegos hetsiga trafik. Dock assisterad av den finfina GPS jag köpte på Dirt Cheap Car rental :)

Efter en hel del felkörningar och missförstånd av GPS'en kom vi fram till IKEA, som vanlig för IKEA var det fullsmockat på parkeringen. Men när vi väl kom in var det samma gamla härliga syn som mötte en. Swedish meatballs 4.99$ :)



800$ spenderades på 4 timmar, men det blir till att sova på luftmadrassen nån dag till, sängarna levereras till våra dörrar först på måndag.

Efter en typisk inflyttningshybrisIKEA-dag gick vi trötta till Food4More och handlade mat, om du trodde att ett Svenskt "big-pack" var stort...tänk igen! eller vad sägs om en flaska vatten...3 gallons!! det är ju typ 12 liter! och tvättmedel...1 gallon! Vem gör av med 1 gallon? jo ok, efter ett tag...men vem köper 4 liter? och 1 gallon chokladmjölk! vem dricker så mycket chokladmjölk?? Flingor, jag köpte ett paket Special K red beries...1kg...dom brukar ju vara 350gram typ?

När vi hade handlat klart var klockan straxt efter 8, solen hade gått ner, men det var fortfarande ca19-20 grader, helt perfekt temp :) efter det lagade vi köttfärsås och spagetti som blev riktigt god :) Men nu är det dags att sova snart, klockan är 00:33, men där hemma är klockan 09:30, så er dag har ju precis börjat :)

Imorrgon ska vi försöka skaffa körkort, och kolla efter bil. Mina värderingar har förändrats lite efter idag angående bli. Argumenten för att skaffa en bil med stor motor har överskuggat allt vad bränsleekonomi och miljövänlighet hade att komma med, det är allt jag säger ;)

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0