Santa Monica

Ikväll ska jag ut på en mörker-nav till Santa Monica (KSMO). Jag ska flyga N9394D en RG, VFR, natt, högersäte :P Det ska bli riktigt kul! :) Jag har suttit och planerat hela förmiddagen. Jag har planerat längs med kusten hela vägen vilket gör att när man kommer fram till Los Angeles luftrum ska man åka utan klarering genom en VFR korridor som går rakt över LAX :)

Jag ska försöka ta några bilder, men det är inte så lätt i ett skakigt litet flygplan på natten :P

I övrigt rullar det på med bra tempo, slutprov i CFI-groundschool på fredag och tekniskt prov på BE76 direkt efter :) Jag flög för övrigt första RG passet igår, sist jag satt bakom spakarna i en RG var på min uppflygning hemma i Sverige :) (28 April btw). Det gick över förväntan! RG'n är så mycket lugnare än 152:an som på grund av sin vikt kastas omkring med minsta lilla vindpust :P

För dom andra grabbarna går det också framåt, F och P har sina CFI checkrides inom de närmsta veckorna. Här är en bild på Alex (läraren) F och P ute på plattan vid N9394D (en av våra två RG'ar)



I fall någon har missat det så var det val här i USA i Tisdags. Jag hade CNN's web-tv igång hela dagen :) riktigt mysigt! Regnet öste ner och det luktade som svensk sensommar. Att rätt person vann också gjorde det hela ännu bättre :)

Dagen efter att mina kära föräldrar åkte hem ösregnade det! sen var det mulet en dag, och sen ösregnade det igen! Snacka om tur med vädret vi hade!!! En bieffekt av regnet var att det blev helt hysteriskt halt på vägarna. Allt damm och smuts som ligger på vägen blev som en slämmig hinna, ungefär som såpa. Det blev iaf snorhalt! Nästan som att köra hemma på vintern med frost på vägen. Min lilla bil har tack och lov antispinn, så jag fick inte bredställ i alla kurvor :P (bara nästan)


Blött! och svalt :)


Jag i min lilla bil :)  (cred till pappa för bilden!)

Uppdatering kommer efter flygturen :)

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Patrik

vaddå antispinn... det var ju avstängt hela tiden sa du :P

2008-11-08 @ 10:23:53
URL: http://flaskpost.blogg.se/
Postat av: BOO

LAX?? Är inte det en fisk?? =P O så ser de ut som om din lärare ska döda nån med dragstången ;)

2008-11-08 @ 12:58:45
Postat av: Andreas

Haha :) mm, det är rätt vanligt att lärarna springer efter eleverna med dragstången! :P



Om LAX är en fisk så va den iaf stoor :P typ 3 kvadratkilometer...

2008-11-08 @ 19:17:47
URL: http://andreaseas.blogg.se/
Postat av: Oskar

Haha! Då är det nästan lika halt som här då! Fast jag får bara drifta på två hjul än så länge.... ;)

2008-11-11 @ 14:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0