För dåligt väder...

Klockan 6 var jag uppe och käkade frukost, räknade "mass and balance" och pluggade på lite inför checkriden. Jag tog mig ner till skolan och preeflightade flygplanet. Solen sken och fåglarna kvittrade, inte ett moln på himlen.

Men! Istället för moln var himlen full av områden med Severe turbulence och vindarna på höjd var redan uppe i 30tk. Kontrollanten Joe och en elev var uppe och flög Duchess, de kunde inte hålla kurs, fart eller höjd. VSI'n visade plus 1000' ena stunden och minus 2000' den andra!

Jag valde därför att ställa in.

Men imorrn hoppas jag på bättre väder!

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Boo

Stackare, hoppas på bättre väder nästa gång :) Alltid ska det vara någe som krånglar. Här i 6F försöker jag hinna med allt plugg utan att bli galen :S Vilket är svårt vill jag säga, Kul o höra av dig igen, känns som om det var ett tag sen :)

2008-10-14 @ 22:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0