Försök no:2 imorrn!

Imorgon klockan 10:00 lokal tid smäller det! Då ska jag hoppa in i N701SP och bevisa för Mr Leone att jag faktiskt kan flyga utan att titta ut! Hoppas jag i alla fall :) Ni får hålla tummarna för mig! (igen)

Min CFI-groundschool har börjat komma igång på riktigt nu, vi har precis kommit igenom FOI, "Fundamentals of Instruction" vilket är lärandets "bibel". Jag har också lyckats bli bäst i klassen... igen... Det är bara jag och en Spanjor i klassen, så det kanske inte är något att skryta med. Men jag tycker faktiskt att om man vill bli flyglärare kan man komma i tid, ha med sig sina böcker, läsa på till lektionerna, göra läxorna och prata så att man förstår... Han är hopplös :( Jag vet inte om han kommer få gå klart kursen ens.

Här i öknen har det börjat bli kallt på nätterna och mornarna nu, säkert ner mot 10 grader. Nu tycker ni säkert att det låter varmt, men tänk då på att vi har enkelglas i fönstren och att väggarna är gjorda av spånskivor klädda med puts :P Jag fick tillochmed använda värmen för första gången i morse! Galet!



I Onsdags var vi på firmafest, hela företaget var inbjudet på avskedsfest för vår lärare Lars, med sina 3 år i San Diego är han den som varit här längst av alla i företaget. (kanske har Johan varit här längre??) Vi var i alla fall och åt på Hooters! Ah! tokigt! För er som inte vet vad Hooters är så kan man enkelt säga att alla servitörerna måste ha stora bröst... Lite vrickat? aa...Det var dock inte fullt så illa som jag hade trott, man såg tillochmed barnfamiljer där :P Det var en trevlig firmafest och alla gick hem mätta och belåtna! :) 

Nu ska jag ta och sätta mig i simulatorn, det skulle kännas bra att tjuvträna lite ;)

/Andreas

Kommentarer
Postat av: M

EN bild från hooters, och det är på MATEN!?

2008-10-15 @ 21:28:10
Postat av: Andreas

Haha :P maten var fan mer spännande om jag ska vara ärlig :P

2008-10-16 @ 19:52:28
URL: http://andreaseas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0