Bob Dylan?

I förrgår var jag, P, F och V på Bob Dylan konsert. Två timmar innan konserten började hoppade vi in i BMW'n och gled ner till en MTS station, Metropolitan Transit System, dvs spårvagnen. Inne i vagnen träffade vi på en gammal gubbe som frågade om vi kom från Ryssland :P När vi hade förklarat vilka vi var och vad vi skulle göra berättade han att Dylan minsann inte kunde spela munspel varpå han drog upp ett och började improvisera! Han klämde också ur sig att Dylan inte var en speciellt bra artist och att alla hans låtar blir kända först när någon annan artist gör en remake....

Efter en kort åktur hoppade vi av och möttes av en gapande tom parkeringsplats...öh? fel dag?

Efter en stunds förvirring hittade vi fram till scenen där kön redan rullande in på området. Vi gick förbi kön och fortsatte till IKEA (aldeles brevid) och käkade middag, Swedish Meatballs :)

Efter maten gick vi och ställde oss i kön. Väl där hör vi hur funktionärerna börjar gorma om att man inte får ha med sig mat, dryck eller kamera...."leave your cameras in your cars"...öh..vår bil står flera kilometer åt det hållet :P och vi har två stycken med oss.... Smidig som jag är stoppade jag ner båda i "locket" på min väska, tror ni säkerhetsvakterna hittade dom? nix pix :) Han kollade knappt ner i väskan...haha! så går det om man inte gör sitt jobb!



Bob är han i den beiga stråhatten :)

När vi kom in på området fck vi en rätt bra plats i mitten ganska nära scenen, det var absolut ingen trängsel och folket satt på filtar överallt. Det såg ut som en jättestor picknick-fest :) Efter några "falska larm" :P kom tillslut Dylan med sitt band ut på scenen. Sen ställde Bob sig bakom en keyboard och kom inte ut därifrån på hela konserten... Han tittade inte ens ut på publiken...pratade inte ens med publiken förrens det var 1-2 låtar kvar :P

Musiken var bra, sången var...inte alls sång...Tänk er en riktigt gammal get....som försöker forma ord i en mick....med mat i munnen....Då har ni en rätt bra bild av hur Bob Dylan, legenden, ikonen, världsartisten faktiskt sjunger. (punkt!)

Men det var en kul upplevelse och jag ångrar inte alls att vi åkte, tvärtom! Jag hade lätt gjort det igen bara för att få åka MTS, höra den gammla gubben spela munspel, äta på IKEA och höra lite live-musik, men framförallt för att kunna säga att jag har sett Bob Dylan live :)

/Andreas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0