IR Stage-check no3 avklarad!

En bild säger mer än tusen ord :)
 
Uppflygningen är på Måndag! Håll tummarna för mig!



För en gångs skull var jag inte nervös alls inför en stagecheck, jag hade ju redan pluggat på samma saker till proven under groundschool, final exam, "luftis", tidigare stagecheckar och pre-oral'en jag hade i förrgår...Med andra ord kändes det rätt bra inför teoriförhöret. Provet höll på i ungefär 2 timmar och innehöll precis det jag förväntat mig :)

När jag kollade väder och NOTAM's fick jag syn på att Montgomery och Brown (de två närmaste flygplatserna) inte gick att använda, altså skulle det bli en annan runda mot den "vanliga".

Vi åkte till två flygplatser en bit upp längs med kusten. Superskönt! Helt plötsligt hade jag ordentligt med tid på mig att sätta upp för approacherna, jag hann tillochmed andas lite! Men det kändes riktigt läskigt att sitta och inte göra nånting alls i flera minuter... Hade jag varit på väg mot Montgomery eller Brown hade två minuter av inget varit lika med hjärnsläpp och förmodligen katastrof :P

När jag kom tillbaka från flygningen satte vi oss med lite pappersarbete i lärarrummet, efter ett tag kommer Joe (uppflygningskontrollanten) in och pratar lite med Johan (som sitter och pillar med schemat) efter ett tyst samtal ser jag hur han pekar på mig och säger "that one" ... läskigt! "I'll se you tomorrow at 13:00"  Joe ville altså ha uppflygning med mig direkt imorgon! Stressad som en gnu åkte jag och köpte lunch, en plan om några timmar i simulatorn och  panikplanering började formuleras i mitt huvud, men. Halvvägs till simulatorn ringer Calle och säger "Det är Måndag som gäller, det blev lite ändringar" På gott och ont får jag nu altså helgen på mig att plugga, men framförallt våndas! :P

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Dewie

Hej! Snubblade in på din blogg för första gången idag, och jag tycker att det du skriver är väldigt intressant. :) Kommer att hålla tummarna för dig på måndag!

2008-09-27 @ 07:53:13
URL: http://carlsteins.blogg.se/
Postat av: KEB

Bra jobbat! Självklart håller vi tummarna på måndag!

2008-09-27 @ 10:10:11
Postat av: PC

Det går undan för unge herrn!

2008-09-27 @ 22:39:38
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Fred

Ge honom vad han tål på måndag baby, och kom ihåg, "if fish wouldn't open their mouth, they wouldn't get in trouble". Lycka till!

2008-09-27 @ 23:22:18
URL: http://heading270.wordpress.com
Postat av: mickan

Lycka till nu Andreas!!!

2008-09-28 @ 14:20:29
URL: http://fkl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0