Pang pang!

:)

:)

Efter att ha planerat flygning på förmiddagen gjorde vi något jag längtat efter att tag... Vi åkte till Shooting Rangen!



Jag vet, väskan passar inte riktigt in :P

Vi hoppade in i Patriks bil och körde...fel...men efter ett tag kom vi fram till skytteklubben, väl där fick vi börja med att skriva ett prov :) Vi fick varsinna häften med regler och sedan ett "sant eller falskt" prov. Patrik var den enda som fick 100% Men det var ingen fara, vi fick skjuta trots 1-2 fel var :P

Vi frågade vad det fanns att skjuta med och till svar fick vi en massa nummer uppräknade för oss av tjejen i kassan... Efter att ha förklarat att vi inte förstod nånting av det hon sa tittade hon lätt roat på oss. P och V bestämde sig för ett gevär, jag och F bestämde oss för en pistol, en Beretta 9mm, en sån alla poliser har i Hollywood filmer :)



En burk med 50st skott kostade 15$ Vi hann göra av med en var :)

Jag hängde upp min tavla (en bild på en torso) och skickade iväg den ett tiotal meter. Sen var det sanningens minut! Tänk alla gånger jag undrat och tänkt på hur det är att skjuta en riktig pistol...Är det mycket rekyl? är den tung? blir den varm? låter det coolt när man laddar den?

Allt fick sitt svar :)



10 skott i magasinet.....10 skott i 10:an... :)

Pistolen var lite lättare än jag hade trott, men det var bara skönt :) Rekylen var inte alls lika stor som jag hade förväntat mig (läs fruktat), den blev inte varm att ta på men oj va fränt det låter när man laddar den! Precis som på film :) OCh vilket ljud när man skjuter! Riktigt bra tryck! Och en stor fin eldkvast ur pipan! :) Hihih! Såååååå kul! Jag tror nästan att det var mer en present till mig än till Patrik om jag ska vara ärlig :P



Här ser man en bild på tomhylsan som stutsar i väggen på skyttebåset :)

Jag måste tillbaka någon gång! Superkul! :)

Men men! Tillbaka till det "vanliga" livet :) Imorrna ska jag flyga IFR till Los Angeles, jag håller mig dock några miles från LAX....Man måste ju inte överdriva direkt... Men stuts på Long Beach som har 5 (!) banor blir det iaf :)

/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0