Pappersarbete

För att citera min gamla groundinstructor Arran, "When the paperwork equals takeof weight, it's time to fly". Tre timmar satt jag med min Binder, CTR, Time log, Logbok och nya logbok. Allt måste stämma till 100% till uppflygningen. Min nya logbok är i alla fall ifylld och jag har fått de signaturer jag behöver, den nya är ungefär 4ggr så stor som den gamla, på gott och ont. Man kan hålla koll på fler parametrar sammtidigt som lärarna (och jag) har mer plats att skriva anteckningar och remarks på, men den är stor tung och ful :P haha

Jag skrev äntligen "luftisprovet" för Instrument-ratingen, lätt som en plätt! Jag har snackat om att skriva det där provet sen andra veckan jag kom hit tror jag :P

Oral exam på Måndag, Stagecheck på onsdag, uppflygning någon gång därefter. Det är målet nu, låter det bekant? Det känns som att varje vecka börjar med ett löfte om uppflygning... Men nu har jag i alla fall alla papper, endorsements, timmar och prov klara! Så nu ska det inte ta så mycket mer tid!

Nej, nu ska vi till hot-tuben och softa

/Andreas


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Hot tub! Var har ni den någonstans?

2008-09-20 @ 15:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0