Planering

Igår skulle P göra sin första flygning i USA helt utan lärare, självklart ville jag inte missa chansen att få flyga lite och titta ut :P Vi hoppade in i N9394D och flög ut till det östra övningsområdet. P tränade lite på chandelles och lazy eights, vilket även jag fick testa....det var rätt svårt. Sedan avslutade vi med några stutsar.

RG'n vi flög är dock långt ifrån bra, den stiger knappt och har svårt att hålla höjden med stället ute :( under första starten steg vi inte med 500 fpm förrens en bra bit ut på medvinden. Väl uppe på höjd kom vi inte ens upp i 100kts, vi låg på stadiga 95 KTAS... inte bra!

Här är en jämförelse mellan en RG i Västerås mot den här i USA:



Västerås till vänster USA till höger (ca 20 grader varmt och 4-5000' på båda bilderna)

På kvällen igår satte jag mig med min planering inför stagechecken. Uppgiften är att planera från Gillespie till Monterey söder om San Fransisco, en liten nätt tripp om 340 nm.



Lite annorlunda mot kartorna man hade på gymnasiet :P

Passar på att lägga upp lite bilder fårn dagarna som gått:


Sen kväll på South Campus


Gillespie sett från berget Rattlesnake


Jättelitet konstigt flygplan på kortkortkort final, pilot och pax sitter under vingen :P


Paketet jag snickrade ihop till P :)


IFR kartan över San Diego, sade någon luftrum? :P Ormbo kallar jag det :)

Nu ska jag ut och flyga lite, det blir nog några holds och approacher på Oceanside och sen hem igen. Imorrn har jag förhoppningsvis stagecheck :)

/Andreas

Kommentarer
Postat av: mickan

Najs att det går bra! Allt bra annars där nere? Hur många timmar har du nu btw, måste blitt endel, här i västerås frösker de långsamt ta livet av oss ;) pusshej!

2008-09-02 @ 22:15:05
URL: http://fkl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0