PPL

Jag har PPL :)

Klockan 0900 lokal Californisk tid hade jag bokat tid hos det lokala FSDO't (flight standard district office), nu skulle jag äntligen plocka ut mitt cert. Efter att ha tryckt på ringklockan och förklarat mitt ärende öppnades dörren och direkt fick jag visa mitt pass. På dörren fanns skyltar om nya säkerhetsrutiner och diverse förbud mot vapen och sprängmedel :P Kort sagt var folket innanför dörren rädda för terrorister... Efter att ha fyllt i lite papper och blivit allmänt trevligt bemött av personalen fick jag mitt cert, det temporära i alla fall :)



Så här ser FSDO't ut från utsidan...inne fick man inte ha med sig kamera... ännu mindre ta kort...  :P

Så nu har jag JAA-CPL och FAA-PPL :)

Jag fick ett handslag och ett "fly safe now" av personalen innan jag gick. När jag kom ut fick jag en liten chock...När jag åkte till FSDO't (uttalas fissdott) var det mulet och 16 grader varmt, men när jag var klar och skulle gå till bilen var det ca 30 grader...Plötsligt var långbyxor och sweatshirt lite fel klädsel :)

När jag kom hem packade jag min flygväska och åkte till skolan. Jag skulle upp och flyga samma rutt som på stagechecken, då gick det rätt bra men den här gången gick det inte lika bra :( usch. Men men, bara att komma igen, vi ska upp och flyga imorrn också så då blir det revanch! (stavning?) Målet med uppflygning den här veckan håller jag trots uselt resultat idag fast vid, det ska gå! :)

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Hang in there! :)

Härligt med amerikanska certet!!

kram! :)

2008-09-17 @ 15:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0