Snava på målsnöret

Jag började dagen tidigt, redan klockan 7 var jag uppe och härjade. Nya plate:ar inhandlades och på golvet låg allting utbrett bredvid väskan... Hm, det där får aldrig plats! Två väskor gjorde susen.

Efter att jag kollade att flygplanet var tankat och luftvärdigt kom Joe (kontrollanten) och hälsade att han bara skulle göra klart sin förmiddagsuppflygning (en Indier som försökte stiga i en Duchess med klaff 30, ställ ute och bara en motor dvs fail). Efter att vi fixat med alla papper i en timme blev det tillslut min tur att bli testad.

Vi pratade lite om luftvärdighet, planeringen, kartor, minima, alternativ och lost-com procedures. Jag hade redan fått alla frågor förr så det var ingen större utmaning. Efter en stund kollade Joe lite skumt på mig och sa "don't just sit there, preeflight the airplane" kalas! Den muntliga delen klar!
Jag preeflightade och vi taxade iväg. På motoruppkörningsplatsen somnade Joe :P Men jag väckte honom innan "emergency brief" kan ju bli lite jobbigt annars.

Vi startade och jag fick partiall panel direkt, VOR approachen till Brown gick helt ok, sen hold och DME arc. också helt ok, lite småmissar här och där, men ändå inom toleranserna.

Sen skulle jag göra fullprocedur hem till Gillespie... Vad gör jag? jo, jag börjar sjunka för tidigt på första punkten, Barret, jag läste 179, när det igentligen stod 174 på " rad funktionen på Nav1, sen kollar jag på nålen och tänker "åh, den har gått förbi 177...va bra" typiskt dumt  :(   Joe säger "you just hurt yourself there...My controls"  Joe tog oss hem medan jag satt och var lite bitter (minst sagt), Vi kom tillbaka och briefade det som hände, på min retake blir det en ILS och sen Fullproceduren hem... Då J****r ska det gå bättre!

/Andreas


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Hang in there!

:)Vet du när du får köra din retake?

KRAM!

2008-09-30 @ 08:02:25
Postat av: PC

Gör om gör rätt och gör det BRA!



Lycka till :)

2008-10-01 @ 11:00:11
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Emma

Hej lillen,

nån gång ska man ju faktiskt kugga flera prov och få en sob, eller hur? Så varför inte se till att vara värre än mej igen (än så länge...) och missa nåt på en uppflygning. Skönt att höra att du inte startade me 30 klaff, då hade jag blivit orolig. Hoppas det går bättre för dej nästa gång :) Antar att du överlever hyfsat annars, här har tvåorna gjort sina första prov med varierande resultat. Bara en som kuggade omprovet i alla fall... Vi börjar få det galet med pofprov (250 sidor) å matteprov (110 sidor) nästa vecka, sen religionsinlämning på 1-3 sidor, opp och rnavprov veckan efter det.. Sen kommer skolprov innan höstlovet och sen luftis direkt efteråt... Underbart härligt med en hel vecka som man kan plugga på -.- kommer nog inte bli så mkt lov av de hela :) Hoppas du inte gör några missar nästa gång och ha de bra annars så hörs vi :) Malmö på nyår? Puss och kram

2008-10-01 @ 20:38:14
Postat av: boo

Kom igen nu andreas, jag vill ha lite update? Bara för att du missade lite behöver du ju inte lägga ner att skriva i bloggen? :)

Kramar på dig!!

2008-10-07 @ 17:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0