IR Stage-check no2 avklarad!

På morgonen idag måste jag erkänna att jag var lite nervös, enligt min lärare Calle skulle det komma frågor på precis allt som ingår i kursen, knappast lugnande om vi säger så! Men det gick i alla fall bra, vi höll på i 1,5h och vi hann nog täcka det mesta, men tack och lov var det var inte lika djupgående som jag hade förväntat mig. Det var lite kul för att det kom en hel del frågor på sånt som Fredrik förhörde mig på igår :) (tack!) Teori-delen flöt på bra och det var bara några få frågor jag var lite osäker på, men då var det bara att slå lite böckerna så hittade man ju svaret! :) Både jag och Scott (som höll i förhöret) var nöjda.

Såhär såg det ut :)  (Scott gick och tog lite kafferast, så jag passade på att tjuv-plugga lite..hehe...misstänkte att det kunde komma GPS-frågor, och då vill man ju ha det färskt i huvudet...och så passade jag på att ta en idol-bild....notera mitt nya kortare hår  :)   )



Sen var det dax för att flyga. Jag tog ett "tower enroute" clearance till Montgomery (suuupersmidigt!),  men sen när jag skulle prata med Gillespie ground för att få mitt taxi-clearance var det två snubbar som sände samtidigt säkert 4-5 gånger :P tog säkert 5 min innan jag fick en syl i vädret :P typiskt o-bra!

Väl i luften flöt flygningen på bra, ILS in till Montgomery med touch and go, sen upp igen och vektorer till VOR approachen in till Brown (aldeles på gränsen till Mexico :P ) sen intersection hold och därefter fullprocedur LOC approach partial panel hem till Gillespie :P (köttigt!) 1,5h av total stress :P man hinner knappt göra sin Nav-setup innan man är etablerad på sin nästa approach! Men det är riktigt roligt :) Jag blev godkänd och ska nu sticka ut och göra cc-flygningar runt om i Californien under nästa vecka :)

Imorrn ska jag åka och kolla på lite gitarrer, sen på kvällen ska vi 4 ( yes, ni läste rätt! vi har fått tillökning i två veckor av F och P's kompis V) åka till qualcomm stadium och kolla på Bob Dylan :) ska jag var ärlig kan jag inte så mycket om Dylan, men han är ju en legend man vill hinna se innan det är för sent!

/Andreas


Kommentarer
Postat av: Jojjo

yeey! :D

Grattis!! Perfekt att fira med konsert!

Hade bra!

Kram!

2008-09-06 @ 18:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0