Hejdå-fest, ny gitarr och ny klass

De senaste två veckorna (!) har sprungit förbi i rasande fart. Ett par dagar efter att vi flyttat in passade F på att komma hem från Sverige med ett rykande färskt europeiskt flyglärarcertifikat. Jag är inte avundsjuk..öhm....alls....nejnej...

Dagarna efter flytten var vädret helt otroligt med temperaturer nära 30 grader, solen sken och det var hur skönt som helst! Jag låg nere på stranden och solade/pluggade flera dagar i streck :) Men sen kom vintern tillbaka och bjöd på regn, blåst och temperaturer kring 15 grader :( Det har fortfarande inte varit i närheten så varmt och skönt som då....



Efter ytterligare några dagar fick jag äntligen ett datum för uppflygning :) i slutet av Februari med en av FAA inspektörerna. Så nu när jag hade fått en deadline var det bara att sätta igång med flygandet igen :) Jag behöver kanske 2-3 timmar till innan det är dags.

Några dagar senare passade Patriks BMW på att börja läcka olja. Vi försökte få den såld så fort som möjligt, men som det var gav bilen upp på väg hem från skolan, tack och lov då att Patrik hade en reservbil parkerad i El Cajon, redo att ta över :P

Nu i helgen var det dags för en av de Europeiska klasserna att åka hem så vi var bjudna på avskedsfest på en (väldigt) lokal resturang/bar "Firehouse". Vi gick dit på ca 3 min och hade det riktigt trevligt. Efter middagen fortsatte festen hemma hos våra lärare i deras nya hus uppe på Mt Soleded, ett berg med San Diegos bästa utsikt! Det hela blev en riktigt lyckad kväll :)

Dagen efter åkte vi till El Cajon för att lämna in våra nycklar mm. Vi passade också på att säga hejdå till folk från klasen, och förståss för att ta alla grejer de inte skulle behöva! mohaha! :) Vi fick galgar, DVD skivor, strykjärn, väskor, värmeljus, mat, kryddor, en joystick, men framförallt fick jag en Gitarr :) yey, så nu har vårt lilla hushåll tre gitarrer! Jag måste dock byta strängar på den rät snart. Tyvärr så var möbler och sånt redan sålt, men vi fick ändå riktigt mycket bra saker med oss hem :)

Idag sitter jag hemma och pluggar lite. P och F jobbar som vanilgt. Med undantaget att de får träffa "min" nya klass idag. Jag börjar läsa ATPL-teorin om ca 3 veckor och det är med den nya PPP (proffessional Pilots Program) klassen som jag ska läsa den med. Jag vet inte riktigt hur många dom är osv, så det ska bli kul att höra lite av P o F när de kommer hem :)

Nu ska jag gå ner till affären och köpa lite frukost till imorrn. För imorrn flyger jag ett av de sista passen innan uppflygningen :)

/Andreas


Kommentarer
Postat av: Alex

Note to self: Tipsa Andreas om WordPress.



;)

2009-02-16 @ 11:33:34
URL: http://jox.la/
Postat av: Niklas

yo, yo, yo, http://jumperdumper.blogspot.com!

2009-02-17 @ 18:18:34
URL: http://jumperdumper.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0