Gamla lägenheten

Idag har jag städat mer eller mindre hela dagen. Imorgon kommer det folk från hyreskontoret och ska inspektera lägenheten. Nu ska de bedömma om de måste måla om eller lägga in ny matta och vilken typ av städning som kommer krävas. Därför började jag dagen med att köpa in nytt rengöringsmedel och tvättsvampar :P Köket och badrummet glänser verkligen nu :) Men det som tagit längst tid har varit att sortera alla papper. Trots att jag två gånger tidigare gått igenom alla högar med papper så var mängden aldeles för stor. Jag gjorde i ordning en pärm och satte in alla papper jag ville spara, sen åkte allt annat i soptunnan.

Det enda som saknas nu är att dammsuga, men den står hos P o F, så det får bli när Patrik kommer hem. Just nu sitter jag och lyssnar på lite musik och äter vindruvor :)
 
Jag kommer nog trots allt sakna min lägenhet lite nu när jag flyttar. Det har varit en mycket bra lägenhet, lagom stor, lagom mycket förråd och skåp. Jag minns första natten här. jag hade köpt en luftmadrass. När jag väl pumpat upp den kom jag på att jag inte hade någon filt eller lakan, så mitt enda badlakan fick bil provisoriskt täcke. Till frukost hade jag köpt en youghurt, problemet var bara att jag inte hade några bestick... så jag fick tillverka en sked av locket till youghurtburken....

Efter någon dag till åkte vi dock till IKEA och löste problemet :) Nu när jag har bott in mig i lägenheten är det svårt att ens komma ihåg hur det var dom där första dagarna när jag inte hade nånting, för nu när jag har "allting" är det ju så självklart...  Hur som helst kommer jag nog sakna lägenhten lite :)



/Andreas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0