Inflyttning

Igår packade jag ihop köket, garderoben och plockade ihop alla prylar. Trots att min bil inte ser speciellt praktisk ut så fick allt plats. Efter ett snabbt tankstopp körde jag ner till Lägenheten och parkerade på vår parkeringsplats. När jag hade packat ur allt och dumpat det inne i hallen slog det mig...Vad lite prylar jag har! :P Eller snarare: Vad lite prylar man igentligen behöver! :)



Efter att jag hade strosat runt lite i lägenheten satte jag igång med det jag igentligen åkt dit för...Städa :( Och gissa om det behövdes! Flyttstädat var det ju inte! Efter någon timme med lösningsmedel (riktigt giftigt sådant) och den grova sidan av tvättsvampen blev plötsligt handfatet kritvitt istället för benvitt! :(

Köket var i lite bättre skick, men fortfarande rätt äckligt. Efter att ha spenderat lite effektiv städtid där inne blev det iaf tillräckligt rent för ställa köksprylarna i skåpen :)



När jag tillslut tröttnade på att städa använde jag för första gången köket och gjorde mig en kopp te :) Vid det här laget hade klockan blivit 6 eller 7, så jag tog mig hem och åt en kalasgod Carne Asada Burrito :) mums!

Idag har jag åkt en vända till. Den här gången lyckades jag fylla bilen igen :P Men det var nog mest för att jag åkte förbi IKEA på vägen ner :) Jag hade redan planerat att köpa nya möbler, så när jag endå skulle förbi IKEA passade jag på att köpa ett skrivbord och en trådback till garderoben :)

Lådan till skrivbordet vägde nästan 70kg så det var lite klurigt (jobbigt!) att få in den i bilen, men efter lite blod (såklart) svett och tårar gick den banne mig in i bilen!! Väl framme vid lägenheten fick jag baxa upp lådan för en trappa också, jippie...

När jag hade burit, svurit och konkat upp alla saker blev jag såklart rätt svettig och sa högt för mig själv "Vad dumt, jag skulle ha tagit shorts" för att sekunden senare inse att mina shorts låg i en resväska en meter bakom mig! :P

Efter att ha städat lite mer i köket satte jag igång med byggandet av skrivbordet. När jag hade packat upp alla delar och ställt dom fint mot en vägg insåg jag att det inte fanns någon bruksanvisning! Typiskt.... Men en sån tur är var byggadet riktigt enkelt och krävde bara 4 skruvar, annars var allt bara att "klicka" på plats! :)  Och bra blev det tillslut!


Jag lyckades dock sätta skivan lite väl högt :P



Den här fina garderobsinredningen köpte jag också :)

Imorrn tar vi över alla möbler och flyttar in på riktigt!

/Andreas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0