Party i LA

På fredagseftermiddagen hoppade jag och P in i min bil och tog oss ner till Mission Beach, där mötte vi upp med PimPim, Berra och Sala (lärare på skolan). Sen åkte vi i deras Kia norrut, mot LA. :)

Genom Facebook hade mer eller mindre alla Svenskar i San Diego blivit bjudna på fest hemma hos en flygledare i LA. Dagen efter festen var vi sedan bjudna på fotbollsmatchen där Sverige mötte USA.

När klockan närmade sig 5 hade Highway 1 även kallad 101 tagit oss till Laguna Beach. Där käkade vi en god middag innan vi fortsatte mot LA. Vi kom fram till huset där det skulle vara först av alla, så det var lite skumt, för vi kännde ju inte dom som bodde där, och det var helt tyst och mörkt :P

Men när vi väl knackade på så blev vi varmt välkomna av Jose och hans fru. De bor i ett riktigt stort hus i ett "desperate housewifes" område, dvs att alla husen är likadana!

Vi satt och snackade lite skit och naturligtvis lite flyg med honom, han är ju endå flygledare :P Det visade sig att han fått jobb som flgledare för 20 år sedan. Flygledarna strejkade fast dom aldrig (enligt lag) får strejka, då ställde presidenten ett ultimatum: "om ni inte slutar strejka inom 48 timmar får ni sparken", flygledarna slutade inte strejka så 13000 flygledare fick sparken!! Det var då Jose fick sitt jobb :P

Vi drog igång deras Wii och spelade lite tennis mot varandra på deras 70 tums tv och allt eftersom tiden gick dök det upp mer och mer folk. De hade räknat med 15-20 pers, men det dök upp ungefär 35-40!! :P varav säkert 95% bestod av Svenskar :)

Vi festade och Badade och hade sjukt kul tills 5 på natten, sen gick alla och lade sig där man kunde hitta en ledig plats :P Jag och Patrik lyckades hitta varsinna stora bekväma soffor, medan andra mindre lyckligt lottade sov under bord, på golvet, på stolar osv...





På morgonen när vi vaknade hade frun i huset handlat frukost till alla! jag lyckades roffa åt mig en muffin, en banan och lite juice :) perfekt start på dagen! Vissa andra (typ hälften) valde att starta dagen med en återställare ivrigt påhejade av Eric (som organiserat festen) då han på knackig Svenska skriker "fy fan va bra!, en riktigt jävla återställare ska ni ha" om och om igen :P

Efter att ha svidat om till Sverige tröja och svenska flaggan på kinden packade jag in mina saker i bilen. Det var riktigt läckert med alla Svenska flaggor och Sverigetröjor överallt! Riktigt god stämning!



Vi åkte till matchen och hade ett litet "tailgate-party" (dvs att man har bagageluckorna öppna och står och festar med musik pumpandes ur bilarna) sen tog vi oss in och såg på när Sverige förlorade :( Men det var riktigt roligt trots förlusten!



Efter matchen körde jag Kian hem, väl hemma slocknade jag rätt fort :P och vaknade inte förrens 12:30 idag :P

Men nu är det dags att återgå till verkligheten, gå upp tidigt, gå i skolan mm... Men nästa helg är det fest med samma folk igen :P Men den här gången är det Superbowl som gäller :P

/Andreas


Kommentarer
Postat av: Niklas

Tailgate-party låter som det ocoolaste ever enligt din beskrivning men det var säkert roligt kan jag tänka. haha.

skit att de förlorade...

2009-01-26 @ 13:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0