Jobb o plugg

Jag har flugit på för fullt nu i veckan och inte riktigt tänkt på att jag ju också läser ATPL teorin. Så förra helgen kom jag på att, "oups, det är ju progress test i fem ämnen nästa helg!" Så jag följde inte med till Hollywood, vi stack inte till Six Flags mm. :(

Nu börjar det iaf kännas lite bättre, jag har kommit ikapp med plugget och det känns rätt bra inför proven :) Jag har också lyckats få en till elev (från Patrik) och så får jag låna två andra elever lite titt som tätt, så den här veckan har jag 5 elever :)

Alla utom en är inne på Instrument-ratingen och det innebär att vi "måste" åka 50nm bort göra en landning och sen åka hem. Detta för att de behöver 50h Cross Country tid innan uppflygningen för IR. Altså blir det en himla massa dubbelpass och mycket samma sak hela tiden. Vi åker till Julian VOR gör några intercept, lite Holds och sen en finfin DME- arc, sen raka vägen till KHMT (en liten okontrollerad flygplats) landar, byter elev och gör samma sak fast åt andra hållet :P

Sen hoppar vi in i simulatorn (om den funkar) och gör samma sak igen...



Så här brukar det se ut efter ett vanligt simulator pass. Längst till vänster ett gäng Holds över en VOR. I mitten lite holds över en NDB och sen två stora DME-arcs. (en DME-arc är när man håller sig på konstant avtånd från VOR'en och gör en halvcirkel...typ)

Det blir nog lite roligare när vi börjar med approacher och lite "riktig" IFR. Just nu är eleverna igentligen bara mina autopiloter medan jag navigerar oss till något litet flygfält...

Nä, tillbaka till böckerna!

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hollywood är överratat ;) Det blir perfekt att fira avklaringen av testerna med en tripp till Six Flags! :D Missa INTE X2! roligast ever!

Nu ska jag påbörja själva packandet av saker :) Hoppas allt får plats i Sukin... :P

Ha det bäst!

KRAAAAM!

2009-05-21 @ 06:45:41
Postat av: Emma

Får ni flyga igen nu med RGn?

2009-05-21 @ 19:32:48
URL: http://nfm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0